Honor, obowiązek, obrona Republiki
Nie wszyscy bohaterowie noszą miecze świetlne. Niektórzy po prostu mają w sobie wolą walki.
Przez dziesięciolecia siły zbrojne Starej Republiki broniły swej cywilizacji przed pozornie niepowstrzymanym Imperium Sithów. Pomimo licznych niepowodzeń, mężczyzn i kobiet będący siłami zbrojnymi Republiki nigdy nie spoczęli w walce, aż do momentu kiedy taka była decyzja senatu. Te odważne dusze zawsze są w stanie gotowości nawet za cenę własnego życia.
W wyniku Traktatu z Coruscant, siły zbrojne Republiki rozpoczęły od rekrutacji we własnych szeregach, tworzenia nowatorskich oddziałów siły specjalnych przygotowując się do nieuniknionego momentu, gdy wojna z Imperium Sithów zaczynie się od nowa. Te zaawansowane zespoły uderzeniowe składają się z najbardziej utalentowanych i zdyscyplinowanych żołnierzy, nowej rasy elitarnych oddziałów republikańskich.
Żołnierze ci są uosobieniem najwyższych wojskowych aspiracji Republiki, najbardziej zaawansowaną siłą militarną w galaktyce. Ich wyposażenie pozwala im stawić czoła każdemu wrogowi, w każdym środowisku. Nie to jednak jest ich główną siłą. Ich prawdziwą potęgą jest odwaga oraz nieugięty duch, ich niezachwiane poczucie obowiązku i dozgonna lojalność wobec siebie nawzajem i ideałów Republiki. W tym wieku stawka nigdy nie była wyższa. Republika musi wygrać lub zniknąć. Los galaktyki został złożony w rękach zwykłych ludzi, którzy stają się niezwykłymi bohaterami. Jest to ścieżka Żołnierzy Republiki.
Stosunki z Jedi
Rycerze Jedi bronili Republikę przez wiele pokoleń, ale nie walczyli w pojedynkę. Wiele nieznanych bohaterów walczyło u ich boku. Podejmowali takie samo ryzyko jak ich koledzy Jedi, mimo braku dostępu do wspaniałego wachlarza ich umiejętności. Tych bohaterów zarówno Jedi jak i siły polityczne Republiki doceniali, podziwiali i darzyli wielkim szacunkiem. W latach od czasu Traktatu z Coruscant, Jedi wycofali się w znacznym stopniu do swego "domu" na Tython. Ich obecność w wojsku Republiki, choć wciąż znaczna, nie jest tym, czym była w czasie wojny. Pod wieloma względami, nowo utworzone jednostki Elitarnych Żołnierzy mają przyspieszyć przejęcie obrony Republiki. Kiedy współpracują z Jedi, są siłą z którą trzeba się liczyć na każdym polu bitwy.
Rekonesans
Rozlokowani na najtrudniejszych polach bitew w galaktyce, Żołnierze ci podróżują w małych wyspecjalizowanych oddziałach. Jednakże nie jest niczym niezwykłym zobaczenie samotnego żołnierza wciągającego wroga w wir walki. Nie zależnie czy w pojedynkę czy w grupie Jednostki Specjalne stały się dla wrogów wymagającym oponentem.
Wyposażenie
Eksperymenty Republiki z nową generacją ciężkich miotaczy okazały się udane, inicjując upodobanie zbrojenia w większą, silniejszą i bardziej uniwersalną broń. Potrzeba wiele siły i czasu na szkolenie, by opanować obsługę tych wojennych maszyn, dlatego są one rzadko używane poza wojskiem. Inżynierowie Republiki poświęcili wiele uwagi również podczas projektowania zbroi dla najbardziej elitarnych żołnierzy Republiki. Zbroi, która zapewnia maksymalne bezpieczeństwo i elastyczność w wielu środowiskach.
Taktyka
Czy podczas ataku małych sił uderzeniowych, czy też na czele większych oddziałów, Żołnierze są w stanie wyzwolić niezrównaną siłę ognia przeciw swoim wrogom. Karabin jest dla Trooper'a jego najlepszym przyjacielem, a wojsko w dalszym ciągu wprowadza nowe ich typy: mocniejsze lżejsze, szybsze i bardziej niezawodne. Władający takim miotaczem, nosząc bitewny pancerz ochronny zaprojektowany przez najlepszych inżynierów Republiki, Żołnierz nie zawaha się wejść w krzyżowy ogień. Czy szturmując bazy lub walcząc w bitwach, Trooper prze do ataku z rozpalonym miotaczem w rękach, oczyszczając drogę do wolności i sprawiedliwości.
Kompani
Qyzen Fess
Poszukiwania najbardziej zabójczych bestii, jakie prowadzi znany jako niezrównany łowca i tropiciel Qyzen, zawiodły go z bagien Belkadanu aż po nieskończone pustynie na Tatooine. Qyzen nie posiada własnego statku, ale zrobi wszystko, aby dostać się na następne tereny łowieckie, dlatego też podróżuje z różnymi osobami, oferując zdobyte trofea jako zapłatę za transport. Czytaj dalej...
Specjalizacje (Zobacz więcej)
Vanguard
Niepowstrzymana i całkowicie pozbawiona poczucia strachu, Straż Przednia wkracza na pole bitwy w zaawansowanych ciężkich pancerzach. Jest pierwszą i najlepszą linią obrony w armii Republiki. Ci niezłomni żołnierze nie dbają o własne bezpieczeństwo, celowo wchodząc na linię ognia, aby odegnać zagrożenie od sojuszników i niewinnych.
Pomimo tego, że ich rola taktyczna jest z natury niebezpieczna, Straż Przednia cechuje się niezwykłą przeżywalnością, głównie dzięki swoim taktykom defensywnym oraz zaawansowanej technologii, którą dysponuje.
Commando
Wyszkoleni w zaawansowanych taktykach ataku i użyciu broni, Komandosi szarżują na polu bitwy z ogromnymi działami blasterowymi, przygwożdżając swoich wrogów brutalną siłą ognia. Niezależnie od tego czy niszczą wrogi bunkier skupiając na nim swój ogień czy też odpierają imperialny atak gradem pocisków wstrząsowych, zaawansowany sprzęt Komandosów dominuje scenę, przynosząc zagładę każdemu, kto znajdzie się zasięgu ich broni. Wiele z najsłynniejszych zwycięstw Republiki może zostać przypisane zdecydowanym akcjom Komandosów na polu bitwy.

Tworzenie Troopera
To był napięty dzień w biurze projektantów. Ukończyliśmy właśnie pierwszą grywalną klasę, Żołnierza Republiki i udostępniliśmy ją testerom, którzy zaoferowali nam swój wolny czas. Jak wiadomo sprawdzenie grywalności i zbieranie opinii jest bardzo ważnym etapem projektowania gry. Podczas pierwszych testów Żołnierza, cała nasza ekipa zebrała się wokół komputera i oczekiwała na mozolnie napływające opinie. Byliśmy trochę poddenerwowani. Stworzenie tej klasy to nie lada wyzwanie. Żołnierz nie może nauczyć się posługiwać Mocą ani opanować szerokiego wachlarzu technik walki mieczem świetlnym. Lecz posiada on ciężką zbroję, nie chcieliśmy, aby posiadała ona tyle bajerów co szwajcarski scyzoryk lub zbroja Łowcy Nagród. Żołnierz jest prostszy w obsłudze - gość posiada wielką spluwę i wie jak siać nią destrukcję. Jakie były opinie testerów?
Faktycznie, zaskoczył nas ich optymizm, nie spodziewaliśmy się napływu tylu pozytywnych komentarzy. Graczom spodobało się bieganie z olbrzymim działkiem - a to jest to co Żołnierz lubi najbardziej.
Kiedy zaczynamy projektować klasy, chcemy zacząć od doświadczeń - jakie powinno odczuwać się podczas gry- co powinno się czuć grając Rycerzem Jedi lub Łowcą Nagród ? Kiedy to robimy, często zaglądamy do wizerunków postaci widzianych w produkcjach filmowych; jak czuło by się grając Hanem Solo, Boba Fett’em lub Lordem Vaderem? Wciąż obawialiśmy się jak te klasy wpasują się w system awansu RPG i potrzeb MMO, ale głównie, nasze uwagi podczas projektowania Żołnierza skupiły się na pytaniu „Czy granie tą klasą da mi poczuć ze jestem prawdziwym Żołnierzem”?
Przy klasie Żołnierza, zaczerpnęliśmy sporo pomysłów z Szturmowców i Klonów z adaptacji kinowych . Wiedzieliśmy ze mieliśmy archetyp, który niesamowicie zainspirował fanów, jednak klasyczna filmowa postać nie jest już typem super bohatera, Szturmowiec z IV Epizodu prawdopodobnie nie mógłby trafić w ścianę w pokoju o wymiarach 10 na 10. Zostało to poprawione w jakimś stopniu przez nowe animowane serie Wojny Klonów, ale nadal nie mówimy o fantazjach związanych z grą postacią Obi-Wana.
Żeby nie wpaść w wielkie bagno tuż po premierze gry musieliśmy już od początku projektowania MMO pomyśleć o balansie klas, szczególnie w PvP, pewnie wielu osobom nasuwa się pytanie: jak Żołnierz może pokonać Sitha? Rzeczywiście Żołnierz może być łatwym celem dla szaleńca wymachującego mieczem świetlnym, ale jeśli wyzwie Sitha na własnych warunkach to jego szanse na przeżycie nieprawdopodobnie wzrosną.
Zwykły Żołnierz pokonujący wspaniale wyszkolonych użytkowników Mocy? To nie będzie wyglądało prawdopodobnie. Ale również nie możemy zapomnieć o wydarzeniach z Epizodu III: jak Oddziały Klonów przeprowadziły czystkę Jedi w pamiętnym Rozkazie 66.
Scenarzyści byli zachwyceni, gdy poprosiliśmy ich o pomoc w napisaniu scenariusza, w którym nie będziesz grał jako Żołnierz, tylko jako wschodząca gwiazda Sił Specjalnych Republiki znanych jako Havoc Squad. Dzięki temu klasa nie będzie typowym mięsem armatnim, a wyspecjalizowanym bohaterem Armii Republiki. Zwiększy to przeżycia związane z rozgrywką dla wszystkich graczy.
Żołnierz zmieniał się dość często od czasów pierwszych testów, ale wciąż główne założenia pozostają takie same: elitarny żołnierz wykonywujący swoją pracę z militarną precyzją i maksymalną siłą ognia, dla którego taktyka jest najważniejsza. Posiada największy arsenał karabinów szturmowych i granatów ze wszystkich postaci co sprawia, że jest najlepszą postacią zadającą obrażenia dystansowe.
Ale to nie są wszystkie możliwości Żołnierza. Posiada on również wiele umiejętności, dzięki którym potrafi przystosować się do każdej sytuacji. Zwiększając morale i buffując swoich towarzyszy sprawia, że zawsze walczy z przeciwnikiem na własnych warunkach.
Ale tak naprawdę kim jest Żołnierz? Prosta filozofia: „Największym szczęściem jest rozgrzana broń”.