Zabójca, sabotażysta, Tajna Broń Imperium
Imperium przejmuje władzę nad kolejnymi planetami galaktyki, lecz nie wyłącznie dzięki sile Ciemnej Strony Mocy. Za kulisami, przebiegli agenci imperialnego wywiadu tropią i eliminują wrogów Imperium - od kłopotliwych senatorów, zdradzieckich Imperialnych Moffów, po krwiożerczych rebeliantów z Republikańskimi powiązaniami. Imperialni Agenci muszą opanować sztukę infiltracji, uwodzenia i zabójstwa, by sprostać wymaganiom Imperium, spotykając się ze sprzeciwem przerażonej galaktyki i kapryśnością Lordów Sithów.
Imperialny wywiad posiada ogromną i wydajną sieć informatorów, dzięki czemu Agenci mogą bez problemu poruszać się po politycznej scenie galaktyki. Oczywiście, wierność agentów wobec Imperium jest niepodważalna, jednakże wielu z nich - jak przystało na Sithów - ma swoje tajemnicze motywy. Wielowarstwowe intrygi, czynią z nich osoby, którym trudno zaufać - nikt nigdy nie wie co Imperial Agent zrobi, dopóki tego nie zrobił.
Najbardziej elitarną rangą w Imperialnym Wywiadzie jest "Cipher" Agent - zatrudniony i przeszkolony do wykonywania najbardziej niebezpiecznych i wrażliwych zadań jakie Imperium ma do zaoferowania. Cipher balansuje na progu katastrofy, za pomocą starannie zaaranżowanych taktyk, które pozostawiają niewiele miejsca na najmniejszy błąd. Każdy sukces misji zmienia jednak galaktyczny krajobraz na rzecz Imperium i agenta, odgrywając kluczową rolę w zapewnieniu panowania Imperium.
Stosunki z Sithami
Wyższe szczeble w społeczeństwie imperialnym są zarezerwowane wyłącznie dla władającymi mocą Sithów, jednak świat jest w rozsypce. Centrum Imperium składa się z milionów osób, potomków zesłańców, którzy osiedlili się na Dromund Kaas. Dla tych lojalnych obywateli, Imperialny Agent jest wzorem najwyższej klasy możliwości do osiągnięcia. Są to ludzie, których agent będzie bronił ryzykując wszystko. Chociaż istnieje kilku idealistów w Imperialnym Wywiadzie, szukających doskonałości zawodowej.
Tworzenie klasy Imperialnego Agenta
Imperialna Agentka jest duchem w strukturach Imperium, dbającym o lojalność ludzi wobec władzy. Mogłaby być Twoją sąsiadką, kochanką, może i szefem, a Ty byś o tym nie wiedział. Gdy tylko gdzieś tli się rebelia, jest od tego by uciszać lub pozbywać się zdrajców. Zawsze ostrożna, zawsze bacząca na wszelkie oznaki sprzeciwu, jednym słowem może wysłać Cię do ciemnej celi na resztę Twojego życia.
Jest ona szpiegiem, który uzyskał zaufanie najpotężniejszych osobistości w Republice. Uczęszcza na najwspanialsze przyjęcia, kradnie plany Senatorów i Generałów, zawsze wie, kogo zaszantażować lub zabić by sprowadzić cała flotę do swoich stóp - zniszczoną. Jeśli ją odkryjesz, zniknie z pola widzenia z uśmiechem na twarzy.
Jest ona też specjalną agentką sprzątającą brudy Lordów Sithów, którzy nie zawsze są w stanie działać rozważnie, lub gdy narzucają swoją własną wizję porządku, nie bacząc na nic, w "imię większego dobra". Nikt nie zdaje sobie sprawy, że to Imperialni Agenci utrzymują Imperium w pionie, odbywając sekretne misje w samym jego sercu i realizując ciemne interesy.
Imperialna Agentka bywa też Oficerem wywiadowczym polującym na wrogów, o których nikt inny nawet nie słyszał - spiskowców, zwiadowców Jedi, grupy specjalne i wiele więcej. Nikt nigdy nie dowie się o jej zwycięstwach, lecz sekrety, jakie poznaje, dają jej siłę... i tak właśnie to lubi.
Ujmując to w kilku zdaniach? Imperialna Agentka to ekspertka od infiltracji, uwodzenia i zabójstw. Jest częścią Wywiadu Imperialnego i zrobi wszystko, zmieni się w kogokolwiek zechce, aby tylko wykonać swoje zadanie.
Tworzenie Nowej Klasy
Jednym z naszych zadań w tworzeniu Imperialnej Agentki, było spojenie na Uniwersum Gwiezdnych Wojen z innej strony. Wiemy doskonale jak wygląda życie Jedi czy Sitha, Szmuglera czy Łowcy Nagród. Ale jak to jest być obywatelem Imperium, którego rola polega na ochronie innych ludzi i przynoszeniu chwały Sithom? Czego potrzeba, aby być częścią machiny wojennej - nie, jako żołnierz na liniach frontu ani spiskujący Wielki Moff, ale jako gracz polityczny i szpieg. Jakim trzeba być człowiekiem, aby nawigować poprzez galaktykę superbroni i superludzi jedynie ze swoimi umiejętnościami i rozumem? Wiedząc przy tym, że wystarczy wypowiedzieć jedno nieprzemyślane słowo, aby wyjawić sekret, przez który przegra się wojnę. Jaki jest cel takiej osoby? Potęga? Dreszcz emocji? Czy po prostu bezpieczeństwo Imperium?
Imperialna Agentka jest niezwykłą klasą, która nie wpasowuje się bezpośrednio w żaden znany nam Gwiezdno Wojenny archetyp. Oczywiście, szpiegostwo miało swoją rolę w znanych nam historiach - już w starej trylogii była mowa o skradzionych planach Gwiazdy Śmierci, tajemniczych informatorach, dobrodusznych biznesmenach zaszantażowanych przeciwko swoim starym przyjaciołom. Jednak nigdy do tej pory, szpiedzy nie zostali nam ukazani bezpośrednio. Jednak w grze pokroju Star Wars™: The Old Republic™, uznaliśmy, że stworzenie takiej klasy będzie zupełnie naturalne i wręcz potrzebne.
To wyjaśnia agenta, jako klasę. Ale czemu akurat Imperialny? Widzieliśmy wielu lojalnych oficerów Imperium, jednak nigdy nie zostały nam przybliżone ich myśli, odczucia. Wielki Moff Tarkin jest jedyną postacią, którą Vader traktuje jak równą sobie. Ba, pozwala też, aby go kontrolował, nawet gdy Sith w przypływie gniewu dusi ludzi dookoła. Ale czemu? Jakim cudem, zwykły człowiek taki jak Tarkin może utrzymać Vadera na smyczy, jak oficerowie niższej rangi mogą przetrwać gniew Lorda? Czy trzeba mieć do tego niezastąpione, bezcenne umiejętności, a może wystarczy mieć na kogoś wyższego od siebie, przysłowiowego "haka"?
Jest wiele sekretów do odkrycia w postaci obrońcy despotycznego narodu. Imperium Sithów dokonało strasznych rzeczy, to prawda, ale miliardy zwykłych obywateli w końcu w nie wierzą. Władza tu nie jest trapiona chaosem i miernością demokratycznej Republiki. Imperium daje gwarancję, że wielcy ludzie zajdą na sam szczyt, a ci słabsi z dumną będą służyć. Wywiad Imperialny złożony jest głównie z patriotów, wierzących w system, któremu służą... a w mniejszości ze znudzonych, idealistycznych lub służących własnym celom reformatorom. Skoro chcieliśmy stworzyć grę, w której połowa historii ma miejsce w posadach Imperium, potrzebowaliśmy klasy, która głęboko zanurza się w jego centrum.
Sekrety Imperialnych Agentów
To tyle w kwestii historii i podstaw. Pomówmy o tym, co dokładnie zobaczymy i zrobimy grając Imperialnym Agentem.
Wszystko zaczyna się na Huttcie, gdzie XXX XXXXXX stara się XXXX XXXXXXXXXX, Hutta XXXXXX. Gdy XXX XXXXX XXXXXXX Imperialny Agent XX XXXX XX XXXXXXXXXXX X XXXXXXXXX XXXXXXX w służbie Darthowi XXXXX. Będzie działał u boku genetycznie udoskonalonego XXXXXXX, napotka podwójnych agentów, potrójnych agentów, zdradzi XXX XXX XXXXXX lub dokona okrucieństw w imieniu Imperium. Agent Imperialny będzie musiał określić, komu jest lojalny, komu są lojalni ci dookoła niego, oraz przetrwać baczną uwagę następcy XXXXXXX, Lorda Sith XXXXX XXXXXXX.
Podsumowanie
Klasa Imperialnego Agenta nie jest dla każdego. Nie będziecie mieli okazji pomachać nim mieczem, ani potraktować droidów miotaczem ognia, nie uzyskacie sławy swoimi sukcesami. Będziecie żyć w cieniu, a jeśli wykonacie swoją robotę dobrze, nikt nawet nie zwróci uwagi, że się pojawiliście. Waszą najdoskonalszą bronią będzie Snajperka, gadżety i umiejętność uwodzenia oraz kłamstwa, wszystko by wydostać się z każdej sytuacji. Będziecie pracować dla Imperium, dla którego życie jednego wywiadowcy nie ma zbyt wielkiego znaczenia.
Będzie ciężko. Będzie zabawnie.
Dla tych, którzy dadzą Agentowi szansę, ostatnia porada: cokolwiek robicie, nie ufajcie XXXXXX.
Alexander Freed